En byrå

Jag har saknat en byrå där jag bor. Ett hörn i vardagsrummet har känt sig tomt och ensamt.

Hos farmor finns en alldeles ypperlig teakbyrå från femtiotalet. Den har varit plats för släktfoton och barnbarnsorgie.

Så för att jag är ett så snällt barnbarn fick byrån flytta till mig. Farmor illustrerar ett sorgligt avsked, men sa ”att det är skönt att bli av med gammelmöblerna!”.

På köpet fick jag ett gäng vykort från en semester på 70-talet.

Här landade byrån.

Men allt i mitt vardagsrum har färgen teak. Så jag tog fram pensel och färg och begick övergrepp mot en originalmöbel från 50-talet.

Men helt hemskt blev det väl inte?

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

