Stockholm

I helgen hälsade jag på exiljämtar och exilkalmariter i huvudstaden.

Två bönor tog jag med till Konditori Lyran i Bredäng.

Det regnade och vi gömde oss från regn i en viadukt. Johanna och Carro undviker regn mer originellt än andra.

På Lyran var det fet utsikt, instagramvänligt och göttigt.

Till exempel fanns det sallad med ugnsstekt rödbeta och chevré med valnöt och rädisa på menyn.

Dessa två pyren alltså❤

På kvällningen hade jag cravings på ”feta burgare med blänkande bröd”. Det hittade jag, Frida och Carro på Käk (rapparen Petters hak ni vet, vi var så trendiga bredvid Söders spetsigaste mustasch där)

Sen gick jag på Dramaten. För andra gången såg jag denna ^^.

Kalmars finest sat breve mä. Vi tog en pasta och pizza på Vapiano. Fett gött och sjukt bra Fanny.

Min sista Stockholmsdag hängde jag i Söderbokhandeln. Väldigt bra place.

Köpte med mig inflyttningspresenter till de nya Stockholmarna från Lugnvik.

Och avslutade det hela med livepoddinspelning med tv-producenterna Fredrik Wikingsson och Agnes Lo Åkerlind. Var lite besviken på konstig stämning i rummet och dudes som tog plats. Men det kanske bara var jag som HSP:ade.

Det var det hele.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

