En dag i en koja

En ledig söndag tog jag bilen och åkte någon mil norrut.

Och hamnade i en park där turisterna strosar medan familjen kollar på stalagmiter och stalaktiter i en grotta.

Det är så sinnessjukt vacker där att jag bara ville stanna där för evigt.

Så jag boade in mig i en koja där.

Och läste min bok.

Tittade upp i kronan.

Och strosade ner till havet en sväng.

Om det är någon plats på Gotland jag skulle rekommendera året runt så är det Lummelunda brukspark. En trädpark som ligger precis vid de kända grottorna och det gamla bruket. Ekar, lönnar, björkar, aspar och alar. Så fint och så enkelt. Sjuka naturvyer både på våren när liljekonvaljen grönskar och när höstlöven faller. Ni måste se själva!

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

