När familjen kom


En dag då det var fredag fick jag gotlandssällskap av en nos och en fot.


Foten tog mig på äventyr i skogen. Vi mötte leriga motorcyklar.


Foten sitter på min pappa och han och resten av min familj skulle fira höstlov och höstjakt på ön.


Vi började med att lukta på motorer och skvätta gyttja.


När vi skulle luncha snubblade jag över något vackert. Kol som tagit ställning för en samtyckeslag.

Sedan strosade vi en Visbygata och pappa visade vägen.

Åt middag hos moster och lekte med lera med kusinbarn och mormor.

Sedan samlade jag tre av mina favoritmänniskor i en hög.

Blev väckt av en Sigge.

Fann olagligheter på morfars gård.

Pälsade på mamma innan vi utforskade kusten.

Tog med mig en lillasyster också.

Och tre hundar, en mormor och en moster.

Lillasyster är vildmarkserfaren med batteridriven mobilladdare.

Så var jag tvungen att lämna av familjen på flyget. Margit campade på golvet i terminalen och intog resföda.

Medan de andra kämpade på med jaktvapen, hundar och väskor i massor.

Så lämnade de mig här. Men snart kommer jag efter.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

