Onsdagsliv

Jag cyklar genom Visby. Det är i dag alla plankor som blivit uterestauranger försvinner. All sommar tas bort med en skruvdragare i mörkret. Staden är så tom när klockan passerat 18.30. Jag smiter in och lyssnar på människor som lever på ord. Som skriver ner en massa vettiga ord som blir berättelser, som trycks och limmas och säljs på hylla. Min ryggsäck värmer ryggen när jag skumpar kullersten. På vägen hem köper jag sådant som smakar curry och choklad. Det är onsdag i oktober och allt jag vill är det ska smaka som något annat. Inte potatis och morot och falukorv och oktober. Jag flyr med curry och choklad. Det är det enda grepp jag har. Sedan tycker fingret på play och en verklighet i ett paradis gör min hjärna till något annat än en ångestklump och trasselknut.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

