Karin upptäcker Gotland, del Sudret

Mina dagar har varit ganska lediga. Då har jag passat på att utforska den ö jag numer bor på.

En dag åkte jag och silvervolvon söderut. Till Sudret.

Jag åkte så långt ner på Gotland man kan komma. Där finns ett naturreservat med kullar som kallas husryggar.

Så körde jag en bit ännu längre ner.

Snubblade över ett landskap som är som hämtat ur en Tolkien-film.

Där satte jag mig och studerade en man och hans enorma näsa.

Hoburgsgubben kallas han.

Jag åkte någon mil norrut igen. Tittade på kvarnar på rad.

Sa ”hejhej” till Grå Gåsen, där ”Så mycket bättre” spelas in

Köpte en bok här.

Åt en räkmacka här.

Letade fina saker här.

Så åkte jag hemåt.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

