Livet på paus

Kanske har jag funnit det jag sökt här i södra Visby. En liten paus. Mitt september är ett ingenting. Ett försök att komma ikapp mig själv.

Jag ser att ni träffar varandra, att ni har det härligt och att ni uppfyller drömmar. Ni kanske ringer, tänker på mig eller undrar. Eller så gör ni det inte. Fortsätt ni.

För nu får mina dagar bara fyllas av mig själv. Det är promenader, biblioteksbesök och naturreservat. Det är så fint.

KÄNNER DU DIG INTE ENSAM?

Nej.

ÄR DU ENSAM?

Jag är själv på mina kvadratmeter, ja. Det är självvalt och jag behöver det.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

