Sedan sist vi möttes

Jag packade bilen full.

Hade levt i ett kaos.

Och livat upp en sista dag på ÖP med två knutar.

Gick en avskedsrunda på loppisarna i stan.

Klappade Wahlströmsböcker.

Peppade lillasyster när hon, tidigt som attan, skulle få metallbitar på tandraden.

Och gömde goda bitar till mina kollegor.

Typ under skrivbord och så. Man måste få busa lite innan man lämnar.

Så lämnade jag Östersund och åkte mot Kälarne för att avskedsgosa.

Vinkade hejdå till mina vyer.

Körde bil i en sisådär 11 timmar och hamnade i Kalmar, hos Fanny!

Vi snoffsade till oss för en Kalmardag.

Och vi ägnade en dag åt strosande.

Och caféhäng.

En mycket rivig människa! Som jag vinkade av pga hon skulle jobba.

Så jag lämnade Kalmar bakom mig.

Hamnade istället i Oskarshamn på Kulturhuset. Där var det recycleutställning.

När jag dödat några timmar på Kulturhuset och biblioteket tog jag färjan österut.

Och landade här: i området Visborg i utkanten av Visby.

Jag har boat in mig och hittat en typiskt mysig stig.

Där man får vilse-tips.

I går kom mormor och morfar förbi.

Och lite så här ser det ut där jag bor.

Sen så har jag hunnit rösta. Glöm inte det hörrni! VIKTIGT! Och rösta inte blankt, snälla!

Sen har jag promenerat lite mera.

Så knäppt fint där jag spatserar.

Och i dag hade jag min första föreläsning på litteraturvetenskapskursen det är tänkt att jag ska läsa.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

