En vecka

Möttes av kinderpresent på min plats en morgon. (Förklaring till mig själv: jag är ett blomstrande och rivigt energiknippe, därav kaffekopp på blomsterfat med lejon i?)

Två filurer flyttade in där jag bor. Gymnasisterna lillasyster Margit och hennes bästiz Linnéa.

Njöt av kladdkaka hos Tove.

Brudarna blev med tivo och jag förutspådde att de två kommer gjutas in i soffan.

Pepp på jobb 05.20!

Fick dokumentärpaket.

Och fyndade ännu en doku på elgigantenrea. Och en glass.

Enligt presslegget var det kris i hembyn för 30 år sedan.

Så åkte jag hem över helgen för att gosa med Kanel.

Och promenera med min lilla familj.

Sen länsade jag bokhyllor hos farmor.

Och lillasyster letade paj på lagret till storasyster.

Så lämnade jag byn en sväng för kvällsjobb, denna sista vecka som jämte på ett tag.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

