Jag tog min lediga dag och en trasmatta och for till GBG

För nästa prick ett år sedan började jag i Molkom på multijournalistlinjen. Så mycket som det året gjorde med mig och så mycket bra människosjälar jag mött! En av dessa är Katri och när det var hennes födelsedag i fredags så passade jag på att ta min lediga dag och en trasmatta och dra till henne i Göteborg.

Katri hade önskat sig en trasmatta och jag hade lovat att transportera den till henne i våras, men jag är glömsk och mattan fastnade i Jämtland. Denna gång skulle den prompt med. Så kånken, trasmattan och jag boxades på tåg och centralstationer.

Sen firade vi födelsedagsmiddag för Katri, med kusin Karro och bröder och kompisar.

Jag hade på mig en blåvit sak med elefanter på.

Vi promenerade aveny fram.

Kollade en Katri-favvo: Laleh.

Blev klädinspirerad där i folkhavet: Vill också vara typ 4 och kunna gå shoppingbananas på Polarn och Pyret.

Detta mästerverk döps härmed till: ”Katri och strawberry daquiri”

Nästa dag hann vi med Myrorna. Jag scannade efter kultböcker.

Hittade en fin vägg.

Och förälskade mig i en disneyklänning. Föreställde mig hur jag skulle se ut i den.

Så jag poserade helt enkelt bakom och lajvade lite askungen.

Och denna donna hittade en drömsoffa som hon vägrade lämna.

Vi fortsatte genom Haga.

Hamnade på ”En deli Haga” -tips!

Pga maten har bismak av kärlek.

Det var så sjukt gott veggo utan att man var tvungen att leta extra efter veggo alternativ❤

Så en hasselnöts- och vaniljchokladboll på det.

Sen kanske jag gick lite mer bananas inne på Beyond Retro. Men bara kanske.

Så hamnade vi i Katris söta etta på Hisingen och laddade för en bra kväll som innehöll romcom och pizza. Vettigt tyckte vi.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

