Mr Almedalsveteran och den politiska medvetenheten

Jag har glömt visa mitt, Sigges och Margits Almedalshäng! Förstår att ni längtat!

Vi dumpade denna syster till sitt klänningsöde. Hon hade lyckats med små fadäser och var tvungen att leta klänning när vi anlände till Visby.

Margit och jag hamnade i Almedal och på kullerstensgator.

Sigge och Margit hade redan gjort Almedalen i tre dagar och var erfarna. Min älskade lillasyster är så politiskt medveten nuförtin’ och jag är så stolt och ärad.

Vi såg bland annat Seher Yilmaz som är ordförande för Rättviseförmedlingen. Ball och vettig människa!

Men det här med extremvärme och jag fungerar inte jättebra. Så vi hittade gratis vatten och skugga.

Släppte herr Almedalsveteran lös.

Och sa att vi klarar nog inte av mer för i dag.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

