Bortglömda gotlandsäventyr

Det är nästan tre veckor sedan jag for på Gotlandsäventyr över en helg. Några ögonblick har jag glömt att visa:

Systrarna, de blonda och enligt mig; fabulösa, på åkervägspromenad.

Fyra hemskt älskvärda varelser; en Kerstin, en Sigge, en Margit och en Kanel med siktet inställt.

SÅKLART köpte jag en klänning på nätet i storlek tält. SÅKLART skulle jag ge mig på att sy in och ”fixa” denna kvällen innan bröllopet. SÅKLART blev det bra på första försöket. Men SÅKLART skulle jag ”finputsa” med lite fler sömmar…

Tur jag hade en backup-klänning som jag vet är lämplig för mösspåtagningsbal och maskerad.

Här har ni två nervösa hjärtetöser inför bröllop. Moster och mamma som pyntar kyrka och slår in paket och är alldeles nippriga.

Medan pappa tog det megalugnt iför bröllopskalaset.

 

 

 

 

Det blidde bröllop, middag, fest och här: brudvisning.

Min mor får kragen justerad av den tuffaste Malle jag vet om.

Och jag kastade i mig mitt bästa: galêtte med chevré och honung!

Gosade hejdå och flög hem till Jämtland.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

