En midsommarafton

Min midsommarafton började med att jag tog fel på tider och var den där jobbiga som kom för sent men som hade lovat att skjutsa.

Men vi tog oss till Grötom till slut. Utanför Häggenås skulle vi, gymnasiekompisar, fira the midst of summer. Vanja, Hanna och Sara paxade sängplatser.

Hanna och jag tog uppdraget som blomsterplockare. Se vilken fager och klipsk jämtlandstös ni har framför er. Hon är mästerlig läkare om några år ska ni veta. Eller något annat bra om hon ändrar sig. En av de smartaste, eftertänksamma jag känner.

Stugan var laddad med godis och smuggelströssel och blommor.

Tog en obligatorisk blomsterselfie.

And this is the jämtländska midsommar. Fleece, raggsockar men ändå klänning inunder där någonstans. So fab. Lägg märke till den stabila fotografen i bakgrunden.

I någon sekund klarade man att posera utan vinterkläder.

Sen måste man kramas. Sånt som Vanja och Olivia, blivande civilingenjörer i industriell ekonomi, är bra på.

Jonna var med och lärde mig binda maskrosekrans.

Resultat!

Sen uthärdade vi midsommarlunch i blåst och hagelskur.

Se vilket göttigt härligt gäng jag delade fina timmar med❤

Denna bild har jag valt att kalla: Den tappra blomsterhållaren i vinden.

Så kom det herrbesök och stövelkastning och femkamp.

Mitt lag ”Blankt” var inte direkt proffs på kast med stövel i storlek 44.

Men vad gör värdelöshet i stövelkast när man får hänga med NVI:are?

Så skrattade vi lite åt Olivias likhet med karaktären Tjet i Allram Eest.

Men det roliga och fina tar slut. Jag lämnade kubbspelarna och drog dit plikten kallade.

Jag skulle recensera folkparkskonsert i Oviken. Så jag förfrös tårna och blev förälskad i Brolle. Läs om midsommaräventyret här om ni har lust.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

