Mitt molkomsår

I onsdags hade jag skolavslutning. Jag fick diplom och tog någon slags examen från multijournalistutbildningen vid Molkoms folkhögskola. Men något mycket större tog också slut. Det här året har varit så förbannat fint. Mitt molkomsår.

Jag gråter för det vi gjorde, det fina, det busiga. Jag gråter för alla människor jag lärt känna, fått krama, fått leva med. Det snörper i hjärtat för de människor jag inte hann med, för de jag inte lärde känna. För de jag bara skrapade på ytan. Det fortsätter att rinna längs mina kinder. Det fortsätter att knipa i mitt hjärta. Jag har lämnat min molkomsfamilj, mitt molkomsår. Bubblan har spruckit.

För människor som inte varit mitt inne i det så är det svårt att förklara. Det jag nu kliver ur är något jag kommer minnas för resten av mitt liv. Tack.

För att samla och sammanfatta har jag filmat och klippt ihop ett komprimerat Molkomsår. För att kunna minnas och för att spara:

Mitt Molkomsår Deluxe from Karin Jonsson on Vimeo.

Det här inlägget postades i Äventyr. Bokmärk permalänken.

Kommentera

