Mitt drömsamhälle och rösträtten

Östersunds-Posten startade en kampanj på instagram under hashtagen #gealdrigupp2014 i går. Man lägger upp en bild på sig och det ord man tycker ska avsluta meningen ”Mitt drömsamhälle är…”.

Mitt drömsamhälle är välkomnande; jag vill ha ett solidariskt samhälle, ett samhälle som är öppet för alla. Med de orden uppmanar jag er att ta ert röstkort och rösta i EP-valet. Röstlokalerna stänger på söndag kväll och om du är utomlands kan du rösta därifrån. Även om röstningssystemet inte är så smidigt som jag önskar att det vore, så är det inte megakomplicerat. Här finns en bra guide om hur röstningen går till.

LOVA ATT NI ANVÄNDER ER RÖSTRÄTT❤

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

