Den lille reportageresan

Herrejäklar, stålsätt eder för ett inlägg av Skottland. Tyvärr kan jag ju inte publicera allt min kamera har hunnit se under nio dygn i Edinburgh då det ska publiceras i tidning osv. Men lite kan ni få kika på. Here we go: reportageresan som är eldprovet innan multijournalisterna vid Molkoms folkhögskola ger sig ut i den hårda mediabranschen på riktigt:

Obligatorisk äventyrs-fotobås-bild på tågstationen i Karlstad.

Vänt på buss i Kongsvinger.

Min tradition when in Norge: Champagnebrus. Och en glass då för att fira vädret.

Sen håller vi på att boarda vårt lille plan på Gardemoen härdå.

Sen tog vi oss fram, hela gänget. Alla överlevde, tog sig genom tullen och orkade gå stadsvandring genom gränder och uppför slottskullar. Det firade vi med megaselfie!

Här ser ni finslottet dårå. Edinburgh Castle som syns över hela staden typ.

Hängde runt i JK Rowlings fotspår och hamnade framför Voldemorts grav.

Och selfie framför cafét där JK skrev Harry Potter-böcker.

Och här har ni en klippa i stormen: min lärare Elma.

En av mina intervjuer var i Glasgow, så jag tog mig till storstan en sväng.

Fikade stort mitt inne i en bokaffär.

Redaktionsmötades.

Gick på museum och såg elefantbebis med Saga.

Köpte med mig en bit konst hem. Det ÄR ju i princip vår hund Kanel på denna bild!

 

Ja det var nog det hele.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

