Ett Gotland ur en annan vinkel

Än var det inte slut på bilder från min gotlandsvistelse. Nejdå. Försöker hinna ikapp med att uppdatera denna lilla plats på internet med vad som händer i livet, men hinner liksom inte riktigt med. Just nu sitter jag i redaktionsledningen för vår slutproduktion här i i Molkom och det blir väldigt många tankar och minuter som ägnas åt andras texter och inte mina egna. Men nu har jag några minuter som jag tänkte bjuppa på detta: mobilbilder från min sjukt fantastiska gotlandsvecka.

Flög över en Östersjö.

I ett gotlandsplan.

Sen gick det snabbt tills jag befann mig på mitt absoluta favvoställe på Gotland, ja kanske i världen.

Hade med mig ett påskägg som jag fått av min fina moster.

Sen sprang jag runt på vitsippeängar.

Med min lille kamera i högsta hugg, och det har ni ju sett hur det såg ut.

Ny dag, ny vitsippeäng.

Åkte på äventyr med min bride-to-be-kusin.

Hon visade mig en sjuk loppislada med überfina grejer.

Hittade bra brickor.

Och det var bara sådär allmänt fint i kalkstensladan. Det heter KuriÅsa i Hemse om ni vill spana in.

Sen fortsatte jag och kusin Hedvig vår äventyrsturné med en lunch i Katthammarsvik med mormor och morfar.

Min fina morfar.

Fortsatte med en blåsig tur för att leta fina stenar.

Blåste nästan bort.

Laddade om med glass.

Hamnade i Lummelunda.

Och ramlade över en sinnessjuk park med ramslök i.

Den var så förbannat fin.

En annan gotlandsdag spenderade jag i Visby.

Då åt jag galettes med chevré och nötter på Crêperiet. Mitt absoluta Visbytips.

Gick runt en ringmur.

Åt bulle framför domkyrkan.

Och spatserade längs gränder.

Sedan var veckan slut. Himla bra vecka.

 

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

