Firar med att vaska högskoleprovet

I dag är dagen då jag fyller tjugoen förbannade jäkla vårar. För att fira detta åker jag på solo-kvist-semester nästa helg. Men för nu ska jag fira som bara den med att öppna paket som mamma skickat (nästan finare att få post inför födelsedagen än på sängen) och njuta av den högskoleprovsfria-dagen. För jag var anmäld och betald och klar till högskoleprovet. Men nu är det min födelsedag, jag har ingen motivation, ingen pepp whatsoever och absolut noll mattekoll, så jag känner: WHATTHEHECK. Det hade ändå inte blivit ett bättre resultat än förra gången med den inställningen. Så jag vaskar ett högskoleprov och firar med mina molkomianer och försöker ta det lite lugnt. Och kanske dansadansa lite ikväll när det bjuds in till ”fel kläder”-fest.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

