Genom ett land till en folkistillvaro

Min sista promenad från ÖP bjöd på extremt fin vårsol.

Åt middag hos en tjej med väldigt bra mysdress. Vill också ha luftballonger i bomull på mig.

Igår åkte jag nio timmar tåg och kramade om en moster, en mamma och en pappa på Stockholms central. Sen drog jag en tung väska upp på toppen av Molkom och landade på mitt Västan.

Så nu är jag i Molkom och Värmland igen. Har hunnit snubbla in i en byggarbetsplats som skulle vara mitt färdigrenoverade badrum. Hann också leka mörkerkurragömma i hela skolan under Earth Hour. Det gick ganska så jättefort att adaptera livet till folkis-nivå igen. Sovit på Katris golv, pga bra plats att sova och mitt icke hemtrevliga internatrum. I morgon är det måndag och jag kan knappt vänta! Ska få äta på ett inrutat schema: frukost, förmiddagsfika, lunch och tidig middag. Har saknat det lite. Ni vet, är ju en sån som ibland glömmer bort att äta pga vill hinna så mycket som möjligt. Bra att komma tillbaka till matrutiner då.

Nu borde jag börja packa upp livet och lapa lite mars-sol.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

