Attackfredagen

I torsdags var en av toppnyheterna på Östersundposten att ”vintern går åter till attack”. Och det gjorde den för fasiken. I går på väg till ÖPs redaktion blundade jag stor del av vägen. Snön piskade mitt ansikte i en jäkla fart. Såklart kommer jag in och hälsar på alla och inser efteråt att den mascara jag målat på mina fransar har förflyttat sig. Där sitter jag, praktikantpandan.

Men sen sken himlen upp över Östersund och även jag fick små doser fredagspepp. Och även en drös med fredagsdepp, men det är en annan femma.

Så säger vi väl godmorgon LÖRDAG till denna feta pepplåt. Fint att Haim finns och förgyller. Nu ska jag utbilda mig i lite politik över helgen.. Sen börjar min näst sista vecka på praktiken. Sjukt vad tiden går.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

