En naken bild

Karins Konstgrepp skriver om den politiska kroppen. Den som inte passar in. Den som sticker ut genom att bara vara. Den som blir politisk av att vara en hög organ, blod och ben. Den där kroppen som inte får visas okommenterat. Den där kroppen som du, jag, vi har. Den som inte ser ut som i tidningarna, på filmen och på tv:n.

Jag vill bara ha den, för den är min och det är den enda kropp jag kommer ha. Hur mycket som än sägs och kommenteras. Den kommer vara det skal jag bor i medans jag lever ett liv här på jorden, även om alla filmers huvudroller väger en massa kilo mindre. De händer, fötter, ben och lever jag kommer ha är det jag är, även om Vouge bara visar människor som ser ut på ett helt annat sätt.

 

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

