Även livet efter jag slutat menstruera

Om exakt en månad (i går) fyller jag hela 21 vårar. Jag vet, helt sjukt är det. En tror ju att jag borde närma mig typ 60-strecket, men så är det inte. Den lilla pensionären fyller bara amerika-myndig.

Och allt jag önskar mig är det här verket av Liv Strömquist. Alltså snälla tomten, tandfen och allsmäktiga spöken; den här vill jag ska följa mig genom livet. Jag vill att den ska stå på ett golv där jag bor för ett tag. Jag vill att den ska sitta på min vägg när jag flyttat till ett torp i en skog. Jag vill att den ska finnas med genom mitt liv, bara existera i bakgrunden, skapa samtal och förgylla. Även det liv som kommer efter att jag själv slutat menstruera.

Feer, tomtar och spöken kan leta sig hitåt.

Det här inlägget postades i Kuriosa, Skriverier & tankar, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

