Hemkomsten

Okej, jag är hemma i Jämtland nu och jag vill varna för att jag kanske blev lite väl lyrisk över det vinterland som mötte mig. Men alltså jag måste citera min syster ”typ bästa dagen ever!”. So here we go, mitt senaste dygn, varsågoda.

Lämnade mitt Västan och mitt Molkom.

Åkte genom ett vasalopps-kaosigt Mora och landade i Kälarne vid midnatt. Vaknade av Kanels pepp (gnyende) inför tur i skogen.

Hittade en bit smörgåstårta i kylen. (SOM jag saknat vårt kylskåp)

Läste tidningen jag ska praktisera på.

Lyxade till det med riktig sportlovsfika. Oboy och marmeladmacka.

Och en OS-intresserad hund.

Sen hörrni carpade jag ut bara helvete. Om en får uttrycka sig så.

Ser ni?! Det HÄR ÄR vinter.

Lillasyster har ju nytaget förarbevis så skotern åkte några meter.

Och Kanel, Kerstin och jag tog oss fram för egen maskin.

Min snabba syster.

Och det var liiite tungt för min del. Är en stolt ickevallare som råkade ut för lite dåligt före.

Men det gjorde liksom inget. För det var så skönt att komma hem.

Passade på att gosa och busa lite.

Sen gjorde vi det en gör med körkort i Jämtland. Åker bil. Vi åkte till Hammarstrand för att handla lördagsgotta. Så värt.

Passade på att objektifiera Anton Ewald lite inför Mellon ikväll. Så snygg kille.

Så åkte vi hem.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

