Livet i tygpåsar

Det lilla Molkomslivet packas ihop i alldeles för många kassar och väskor. I morgon tuffar jag uppåt i landet. Min praktik vid Östersundsposten börjar på måndag och jag tänkte lära mig andas Jämtlandsluft innan dess.

Min sista vecka här i Molkom på ett tag har varit väldigt prima.

I söndags härjade ju Katri och jag i gympasalen. Det som var två egna avskärmade träningspass slutade i dundrande högtalare, yoga, boxning och döda damer.

Det var så jädra härligt att ta ut sig och sedan dö framför Titanic.

Sedan går dagarna. Vintern kom tillbaka till Värmland.

Det firade vi med att jaga ut filmarna på snöbollskrig.

Det slutade med svarta blöta fötter, rinnig mascara och en jävligt bra kväll.

Och nu är det i morgon som jag åker. Alltså det känns inte på riktigt. Jag vill inte lämna detta. Samtidigt som det ska bli så skönt med lite ”vanligt” liv. Så vanligt det kan bli med första smaken på journalistbranschen och att bo med två småsystrar i en liten lägenhet.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

