Lördagsutflykten till Lundsberg

Det var lördag i går och lördagar är ju den bästa dagen för utflykter. Eftersom det var min sista helg i Värmland på ett långt tag så ville jag ta tag i min bucket list över ställen jag vill se innan detta året är slut. Jag fick med mig Fanny, Ted och Kristoffer i schlagerbilen och styrde volvon åt nordöst.

Första stopp var Storfors som jag trodde hade en öppen secondhand-butik. Det hade Storfors inte.

Så vi kikade på brandmuseets ”Spruthus” istället.

Detta är Ted.

Och detta är Fanny.

Sen så for vi vidare till vårt mål. Vi var tvungna att stanna vid skylten för att samla oss. Vi skulle ju på legendarisk mark. Riksinternatet Lundsberg var vårt utflyktsmål.

Hit!

Vi var ganska så nervösa att bryta mot lagar osv, men det var tydligen sportlov för Lundsbergarna så vi tittade på alla pampiga byggnader.

Det är så knäppt vad mycket jag har föreställt mig att det ska se ut där i skogen. Äntligen fick jag se på riktigt. Och det låg mycket närmre bebyggelse än vad jag trodde.

Vi var ju tvungna att ta en selfie framför huvudbyggnaden.

När vi spanat runt nog mycket åkte vi till Filipstad och gick på Erikhjälpen. Jag hittade en bok med viss anknytning till stället vi nyss besökt…

Fanny fyndade lakan.

Medan Kristoffer blev överlycklig över ett tyg som han haft som rullgardin som liten.

Sen sprang Ted före till Skafferiet.

Vi tog en trevlig liten lunch innan vi hoppade in i schlagerbilen igen.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto. Bokmärk permalänken.

Kommentera

