Magsjukan och den jävla måndagen

Det är måndag och februari. På skolan härjar magsjuka och vi duckar för baciller. I helgen besökte mina systrar mig och jag fick en dos av syskonkärlek av koncentrerad sort. Vi besökte Boda Borg i Karlskoga, lagade mat med mina Molkomfriends och sov på mina tolv kvadratmeter. Det var för himla bra och helgen susade förbi och nu är det arbetsvecka som gäller.

Mina fingrar anmäler mig till högskoleprov och medie-inspirationsdagar. Sommarjobb ska sökas och fås. Planer ska finnas. Universitetsansökningar ska funderas på. Resor ska planeras. Livet ska vara bra. Men det är bara en februaridag som känns som ingenting. Min kropp vill bara sova men imorgon ska jag vara uppdaterad för redaktionsdygn och pepp på allt. För att bli redo för praktik. Men just nu känns jag bara sämst. Jag kanske behöver nollställas tillsammans med min telefon. Kopplas mot sitt iCloud-konto och rensas ur. Göra plats för nytt. För att orka. För att bli snabbare.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

