Den bedömande och jämförande världen

Jag orkar inte att det är okej att bedöma tjejer öppet på Facebook (och i övriga jäkla världen). Jag vill inte att världen ska vara så här jävulusiskt fokuserad på utseende. Vem har gett oss rätten att göra kvinnor och kvinnors kroppar till något vi ska säga är snygga/sexiga/söta/horiga/kyska? 

Och världen är ju så hemsk att när jag blir stött av detta och vill att bilden ska bort från sociala medier. Då är det enda alternativen för att bli bortplockad:

”Nudity” går inte, för Facebook tycker det är supernajs med lättklädda brudar som man jämför. Snoppar tycker de också är himla bra. Men när en anatomisk bild på kvinnans könsorgan, vet ni vad Facebook gjorde då? Kastade det rakt i sopkorgen! När jag fyllde i alternativet ”Hat” så fick jag ett snabbt svar. De lättklädda bilderna på tjejer (som säkert inte på något sätt samtyckt att sättas i detta sammanhang) som bedöms som bättre och sämre bryter inte mot några regler. 

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

