Skräckinjagande jag

Många gånger har jag märkt att jag upplevs som jobbig. En sån man suckar åt i smyg liksom. Nog för att jag kanske inte kan allt, är trevlig jämt och är en felfri människa i allmänhet. Men det finns ett karaktärsdrag som är extra skräckinjagande. Jag pratar när jag har något att säga. Och jag pratar mer än vad som förväntas av en tjej. Därför blev jag inte så förvånad när jag i dag beskrevs med orden: bossig och arrogant. Det var visserligen en uppgift där vi skulle se till bilder och se vilket karaktärsdrag som fotografen gestaltade klasskompisen i. Fattar ni? Ett foto på en människa med viss ansiktsuttryck och kroppsspråk och man skulle försöka se vilken egenskap som visades. Men trots denna uppgift av att se bilden så är det självklart att en jädra massa värderingar om hur man ser och uppfattar människan blandas ner i smeten.

Så jag fortsätter snacka på. En massa strunt och ett ton med viktiga saker. Fast jag upplevs som en störig jävel som bråkar och pratar för mycket för att vara brud.

Därför blev jag så himmelens glad när Maria Sveland signerade min bok med detta:

(Karin! Bråka mycket! Tystna aldrig! ❤ Maria Sveland)

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

