När min by fick synas

I lördags läste jag min kära lokaltidning hemma vid köksbordet. Blev lite jätteglad när ett uppslag fylldes av en liten hyllning till mitt Kälarne:

Förvisso handlade det mesta om att vi är en utdöende bygd men slutsatsen var fin: att det faktiskt fanns liv hos oss.

Sedan är det ju för himla smickrande att snöskulpturen av det manliga könsorganet lockar besökare till byn.

De trevliga sidorna avslutades med en bild av farmor och farfar som sparkar över sjön. Bra lördagsläsning tyckte jag!

Läs hela artikeln om den minneslösa mannen och den halvt levande bygden runt min by här.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

