Den osexigaste sträckan har jag i dag färdats

Jag begav mig mot Värmland denna dag:

Jag tog mig ett sista systergos.

Och studerade en världsbäst voffsing som blickar ut över ägorna. Kommer sakna den bruna blixten så jädrans mycket alltså.

Så hoppade jag in i bilen och laddade med poddar och spotifymusik. Lyssnade på Vera Vitalis Värvetintervju, två halva Alex och Sigge och Filip och Fredrik podds (men vet ni? jag börjar bli så oerhört less på deras röster och samtalsämnen, är så ointresserad) och skreksjöng till lite Kentcovers och Gaga.

Passerade landskap på landskap. Obygd på obygd. Måste bara säga det att sträckan Kälarne-Bräcke-Ånge-Östavall-Ytterhogdal-Sveg-Orsa-Mora-Vansbro-Lesjöfors-Filipstad-Molkom kan vara den mest osexiga sträcka vi har i vår lilla avlånga mellanmjölksstat. Har sett många träd i dag om vi säger så. Men de få timmar av ljus sken ganska så fint över den oplogade vägen där jag for som en borttappad vante i vinden.

Nu är jag på plats och ska kicka i gång min sista termin här i Molkom. Det blir bra. Puss och kram och ett litet hejarop (måndagen imorn kan bli bäst)

Det här inlägget postades i Var Dag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

