En stadens dag

Igår kväll var mamma mallig över sitt nya facebook-konto.

I dag hängde jag på henne till kontoret i Östersund.

Där hittade jag en fin skildring av oss systrar.

Men när klockan närmade sig tio så pallrade jag mig inåt staden (som änteligen är rimfrostig).

Förbi rådhuset.

Till biblioteket.

Och läste ut två böcker som legat halvlästa på nattygsbordet i en evighet.

Sen mötte jag upp tredjeringaren Kerstin som var sugen på bearnaise.

Så blev hon min chaufför.

Vi drog med Tove på en liten loppisrunda.

Sen hann vi med en muffinfika i Toves nya soffa också.

Och på hemvägen mot Kälarne så hamnade jag på byaframtidsmöte på Grannäset och hängde med riksdagsledamot Pelle och ett gäng peppade Kälabor. Det var min torsdag det!

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

