Med öppna armar.

Nytt år och ny spellista. Så ser min värld ut. Det som spelas i öronen speglar vad jag blir glad av och gråter till. Tjugohundratretton avslutades med min oerhört positiva samling ”höstjäveln”. Men nu tänkte jag stå med öppna armar och ba omfamna 2014. Hej du är ”välkommen nytt år” tänkta jag mig dårå. Än så är det mest ett litet kaos av många kvinnliga verk. Kanske blir mer sorterat inom en snar framtid.

Jag skulle ju komma från till något annat än svammel med detta, och det var att jag lärt mig uppskatta Kent och Håkan Hellström alltmer. Detta genom Disa Östrands tolkningar i filmen ”Känn ingen sorg” (superbt svensk spontanmusikal om ni frågar mig) och Carolina Wallin Pérez Kent-cover-skiva ”Pärlor och svin”. Man behöver en liten putt av en annan riktning ibland.

Mina favvosar om ni vill lära er gilla Håkan: Gårdakvarnar och skit och Kent: Pärlor.

Nu vet ni det!

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

