Ett ärligare år

Mitt tjugohundratretton var ett år av extra allt. Jag ska vara ärlig: Det har varit riktigt jävligt vissa stunder. Men jag försöker att inte fastna i negativt, så jag funderar på vad jag gjort bra i år. (uppmuntrar er snällt men BESTÄMT att också peppa er själva med saker ni gjort bra i år <3)

Karins braiga år:

Jag sprang min första mil.

Jag vågade mer.

Jag flyttade till Molkom på jättekort varsel och det blev så bra.

Jag gjorde mer för mig själv. Typ åkte till huvudstaden och bara gjorde saker jag ville.

Jag orkade mer än jag trodde jag skulle orka jobb/skola/tränings-mässigt.

Jag tog tag i drömresor och åkte.

Jag vågade säga emot när jag tyckte något dumt/elakt/orättvist sas.

Jag dansar till en bra låt när jag känner för det.

Jag var julbock i luciatåget.

Jag har kort kjol och struntar för det mesta i att trosorna syns (INGEN HAR DÖTT AV TROSSKYMT)

Jag började äta vegetariskt.

Jag träffade ett gäng bra människor som jag vågade slappna av med.

Jag vågade strunta i att sommarjobba för att inte gå sönder av livet-stress. Jag vågade åka till Gotland själv.

Jag vågade be om hjälp.

Jag vågade ringa Gudrun Schyman och ställa frågor om antifeminism.

Jag vågade skriva ärliga rader till människor jag velat säga så mycket till.

Jag vågade vara precis den jag är.

År tjugohundratretton blev jag lite bättre på att tillgodose mina egna behov och göra mig själv lite lyckligare. Det nya året som anländer nu hoppas jag ska lära mig ännu mer om hur man ska vara snäll mot sig själv, för att sen kunna vara snäll mot andra. Jag hoppas också att jag blir duktigare på det yrkeshantverk jag försöker bli bättre på.

Ett himla bra år önskar jag eder. Jag hoppas ni vågar göra det ni verkligen vill göra och är snälla med er själva. Man måste inte vara bäst, man behöver inte vara värst. Kram!

Det här inlägget postades i Foto, Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett ärligare år

  1. tovesandelin skriver:

    Du är otroligt fin på sista bilden!

  2. Clara skriver:

    En sak jag gillar med dig också är att du har en så himla härlig röst vilket gör det svinhärligt att lyssna på dig. Att du dessutom är smart och klok och rolig gör ju det hela ännu bättre. Kram från en Clara som inte känner dig så väl men tycker att du är cool!

Kommentera

