Jullovslivet:

Barnvaktade världens sötaste rävungar.

Vi gungade, åkte rutschkana och åt äppelbitar i massor.

I fredags åkte vi till Östersund. Kerstin skidtränade.

Passerade denna människa som tydligen är granne med familjens lägenhet. Östersundsfolk </3.

Men dagens evenemang var att julklappshänga med farmor. Hennes present från barnbarnen var att ha privatchaufförer och sällskap för en dag. Vi hann lämna henne på massage, äta gott på Tages och leta en stekpanna som inte verkade existera i Östersund.

Efter den fina barnbarnsdagen åkte systrarna och farmodern hemåt, österut.

Jag hamnade hos Freja där min finafinafina gymnasieklass skulle återförenas för en kväll. Hanna O hade kommit hem från Oslo.

Och vår värdinna Freja med finaste lägenheten dansade oss alla varmt välkomna.

Det är ett gäng så himla jädrans bra människor jag spenderade mina gymnasieår med. Konstnärer som kan trolla med siffror och olja och fotografi. Så häftigt. Tror att alla är nobelpristagare och allmänt superduperframgångsrika och bäst(are) om några år.

På något vänster hamnade vi på Marité (premiär för krogs-nooben Karin) och sen blev vi rebellgäng på McDonalds innan jag halkade hemåt genom natten.

Till lördagslunch åt jag världsgod Avokado och feta-macka på Tingshuset med Hanna och Tove.

Så bjöd lördagen på familjens traditionsenliga mellandagsbio. I år tyckte alla om den: Hundraåringen.

Eftermiddagen avslutade vi på Athena. Tycker det är lite fint när personalen känner igen en och har världsbäst pizza.

Det var mina senaste jullovsdagar.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

