Dan före en doppardag

På dagen innan dopparedagen firade jag jullovet med en oförskämt lång sovmorgon.

Sen gav jag mig ut på en promenad med bluegrass in das öron. Det var fint. Solen bländade och skabbräven raskade över isen (TRUE STORY)

Sen fick jag äntligen se familjens nya medlem: Nyskotern. Kerstin visade alla stroppar och knappar man kunde trycka och dra i. Pappa klappade mest och berättade om tvåtaktsmotorn som är mycket lättare än en fyrtaktare. Jag prövade lyfta (ni vet sådär coolt i skidan för att liksom pröva om man orkar) och konstaterar: jag kommer nog stå och svära åt dig, vi kommer lyckas köra fast i en bäck eller tösnö, bara för att du tydligen är så världsbäst med din långa fina matta med stora paddlar.

(Vänner som inte fattar skoterspråk: Vi har köpt ny skoter. En orange sak. Den går på snö. Den är rolig och farlig. Och går fort. Jag kommer köra ner den i ett hål av blöt snö en vacker marsdag förutspår jag)

Sen på kvällskvisten har jag bakat bröd med messmör i (GÖTT). Och vi skulle ”kolla en avverkning” som så många gånger förr. Pappa fick bereda väg för systrarna så att Volvon tog sig fram. Ändå bra med lite skogsäventyr.

En fin dag. Bredvid mig snarkar en jämthundstik och månadens räkningar är betalda. Pju. Imorgon ska jag kliva upp tidigt och försöka mig på att göra falafel. Hoppas att de blir himla goda, annars blir det inte kul. Så är det ju julafton också. Hoppas ni får en trevlig sån om vi inte ses/hörs/vinkar/tutar/skypar. JULKRAM!

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

