Sista Molkomsveckan

Vår sista vecka innan jullov har vi försökt fylla på hängkvoten för att klara jullovet.

Vi har kittlats i soffor.

Ätit lunch i en unit av journalister.

Bytt julisar. Linéa fick maskot och av mig en bok om enhörningsuppfostran.

Och jag fick en påse med snälla chokladbitar!

Sen ägde vi julbordet.

Och såg på julshow.

För att fortsätta med att leka dunken i regnet.

Och äta pasta mitt i natten.

Fotbrottas i soffor.

Och somna i Katris säng.

Sen så blev det fredag och alla skulle fara hemåt. Vi var tvungna att spela några omgångar Mariokart.

Sen for röset på jullov.

Förutom jag. Jag pyntade med min julklapp i fönstret istället. Norrlands stridsvapen heter den. En bitig mygga som vakar över rummet.

Maurits och ett gäng till skulle också stanna till lördagen. Så vi spelade pingis och kollade film.

Sen imorse tog sig två blöta katter till bussen och påbörjade resor hem mot Jämtland och Skåne.

Evighetsåkte på julkaosiga tåg.

Skymtade äntligen julgranen i Bräcke. Har nästan aldrig blivit så glad av att se Bräcke alltså.

SÅ ÅTERFÖRENADES THA SISTAS. Och härmed går jag på jullov officiellt. Inga krav. Bara massa hundgos och kramar och choklad och syskonbråk och snö. Över och ut från Kälarne.

 

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

