En smula skryt om vår alldeles förträffliga lokaltidning

I dag har vi äntligen fått bläddra i vår alldeles egna tidning! Så megacoolt. Sedan har vi kämpat runt i skogen för att hitta alla brevlådor vi kan hitta. Detta är verkligen en från-ax-till-limpa grej. Vi har letat i diarier på kommunen och landstinget bland världstråkiga dokument, intervjuat människorna bakom byggnadslov, tillsynsrapporter och nya direktiv. Sen har vi skrivit, skrivit om och slitit våra hår. Så har vi kastat några texter i papperskorgen. Sedan skrivit om en gång till. Redigerat sidorna i tidningen. Fotat. Ältat. Korrläst och korrläst. Men nu helvetes jävlar! Nu är den här! Och nu har vi kört ut den till hela Molkom!

Jag blir ju jätteglad om ni läser vad vi gjort. Här kan man läsa hela tidningen utan massa jobbiga program, det ska funka att bläddra och allt i webbläsaren.

Mina arbeten finns genom hela tidningen, ibland har jag fotat, ibland har jag fotat och skrivit.

Typ lite såhär ser den ut: (hästarna, psykiatrin och förstasidans foto står jag för)

Men nu var det nog med skryt för i dag.

 

Det här inlägget postades i Kuriosa, Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

