Tolv månader av tjugohundratretton

…och tolv bilder av året som snart är alldeles helslut.

I januari hade jag matlagningssjukan. Gjorde egna köttbullar, äppelkaka och brunsås, samtidigt.

Februari. Åkte skidor med dessa två färgglada kusiner.

Mars. Såg mellofinalen med två peppade Anton Ewald-fans (lägg märke till min ambitiösa vimpel in the backround)

April. När jag inte jobbade som en tok var jag i Stockholm och såg Giselle på Operan.

Maj. Träffade Malin och slutspurtade på lärarvikariejobbet.

Juni. Gjorde Amerika osäkert med den bästa pappa jag vet.

Juli. Pustade ut på Gotland. Åt mariekex på berg och läste jättebra böcker. Och hängde med bra människor. Sprang min första mil gjorde jag också. Bra månad.

Augusti. Åkte till Finland, kom hem till Jämtland, åkte på antagningsintervju i Molkom och flyttade till Värmland. Sjuk månad.

September. Sista sommardagen var nog på Oxhälga i Filipstad. Åt munkar och strosade med dessa tre bra. Så kickade journalisttänket igång.

Oktober. Margit och jag åkte äntligen till Paris. Som vi har pratat om denna resa. Så blev den av! I oktober blev min tidningsbebis till. Vårt kära magasin vid namn LIKA, som jag var layoutansvarig för, var det jag tänkte på 24/7 i massa veckor.

November. Hejade på Fredrik i Badminton.

December. Vi hälsade på Håkan i Oslo och gjorde en lokaltidning.

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

