Koppångshelgen

I lördags var det en alldeles speciell lördag.  Mina flätor, jag och min tygpåse gick ner till Molkomsbussen i en kyligt och SNÖIGT Värmlandsby.

Jag åkte med tåget till huvudstaden för att träffa en lillasyster.

Margit fick hänga med till en av mina Stockholmsfavoriter: Vapiano.

Pappa och mamma ❤

Och Margit fick se Stureplan.

Och gå på bio med storasyster.

Och vara allmänt awesome som bara mina systrar kan.

Pappa tyckte det blåste kallt så på hans huvud fanns en påvemössa/Norrskogsmitra.

På söndagen fick Margit även se min favvobokaffär: Hedengrens. Men det var Naked Juice Bar i Sturegallerian som hon tyckte bäst om.

Som familjemiddag gick vi till Michelangelo och åt litt pizza och var allmänt söta.

Så gick vi på Cirkus och såg Kalle Moreaus julkonsert. Lite tamt tyckte jag. Men jag fick valuta för biljetten när de spelade Koppången som bara Orsa Spelmän kan.

Så blev jag dumpad i Alvik hos en fin Jämtlandstaus vid namn Jennifer. Hon var nämligen en så himla fin vän som lät mig sova på hennes soffa för att tågen går knasiga tider hem till Värmland. Hennes blogg kan ni läsa här, för jag glömde fota snyggot.

Det var min helg.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

