Latmasken som har arton dagar till tre jämtlandsveckor

HÄJ! Hemskt mycket HÄJ på er! Här borde det sittas och skrivas, men det händer tyvärr inte. Istället har jag körat luciasånger och nu rebelliskt tagit på mig Katris glasögon. Effektiva klubben kallar jag mig själv och mina löss. (närå, lovar, har ingaaaa löss)

Vi är mitt uppe i produktionen med vår papperstidning at this very moment. Det är en berg-och-dalbana utan dess like ska jag förtälja eder. Ena stunden känns allt överskådligt och rimligt. I nästa ser jag ingen ände på alla pusselbitar jag ska sätta samman. Sedan ska vi utöver det egna kaoset samarbeta alla 14 envisa själar under redaktionsledningen som består av en handfull klasskamrater. Samtidigt driver vi vår webbtidning om byn. Den borde ni läsa. I går skrev jag till exempel om skidklubben som laddar för skidsäsongen. Det vore väl kul att läsa. Visste väl det: LÄS MIN BÄSTA TEXT HÄR. (visst är jag en ödmjuk själ?)

MEN. I jobbtunneln syns ljuset. Det är idag 18 dagar till jag kommer hem för en lång stund och äter lussebullar och senapsmackor till jag spricker. Tänk va? Tre jämtlandsveckor. Fett. Dessutom får jag besök av Molkomsbrudar mitt uppe i den feta vinterparadisvistelsen. Alltså fasen vad jag taggar till detta. Bäst för er, Jämtland, att ni har fet pudersnö, bra sparkföre, skoterdagar, välpistade nerfarter och svinkalla rimfrostmorgnar. Annars är jag inte med.

Nu ska jag skriva på det jag borde. Fin tisdagskväll på eder!

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

