Timmar i Oslo

I fredags åkte jag Katri och Linéa på minisemester. Vi tänkte att ett dygn i Oslo blir fint.

Så på den gula Molkomsbussen mot Karlstad.

Så hoppade vi på ett tåg.

Såg värdshuset med den vita älgen. Ni vet, i ”Torka aldrig tårar utan handskar”.

Framme i NORGE.

Upplevde norsk snö.

Åt lasagne (ja jag VEGGOFUSKADE, fy på mig)

Linéa är peppad på pizza med tomatsåsen utanför pizzan…

Turist-Katri och Trikken.

Tre människor som ser helt likadana ut.

Vi pussade på Tigern.

Och typ här blev Linéa smittad av en hemskt dödlig sjukdom som någon torkat av sig på Tigern.

Sen så gick vi på Håkan Hellström på Spektrum. Det var lite det som var målet på resan.

Jag var ganska pepp med min sjömanskrage och två mäktiga människor vid min sida.

I en kvart stod jag som ett frågetecken och kunde inte en textrad.

Men sen så förstod Håkan vilka låtar han skulle spela.

Så det blev reeeeejv.

Det var hemskt fint. Dansigt och skriksjungit. Och varmt.

Vi hade ju lyxat till det med hotell så i lördags blev det hotellfrulle. Och några nutellapannkakor för mycket…

Sen gick vi på äventyr.

Linéa.

Katri.

Vi gick på Operahusets tak.

Här är jag!

Och här är Oslotrion!

Sen spatserade vi vidare till Aakers fästning.

Och poserade med roliga miner och armékappor framför kanoner och skyltar.

Hälsade på en metallig kille.

Och julmarknade oss lite.

Marknad är ju lika med munk. Så vi slog till!

Hittade en grusgång till ett slott.

En fin dyr klänningshistoria på COS.

Och sen äntligen hittade vi Vigelandsparken.

Där finns det över 200 skulpturer i sten och metall.

Vi gillade det mycket. Typ fjortis-hjärte-mycket.

Alltså titta!

Så fräna! Och genomtänkta! Och jag vet inte alls hur jag ska förklara konst. Kändes modernt, medvetet och liksom JÄMSTÄLLT. /sämsta konstrecensenten evvah.

Sen så for vi hem till Värmland och insåg att inga bussar gick till Molkom från Karlstad den kvällen. Väldans hemskt überbra dygn.

Det här inlägget postades i Äventyr, Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

