Papperstisdag

Nu är det ord och inga visor. Vi producerar nu får lokaltidning som ska tryckas. Alltså på riktigt. Vi ska göra en riktig tidning! Som man kan hålla i. Inte bara webb som inte går att bläddra i. Så på dagarna rings det och spånas och skrivs frågor och DEADLINE markeras med gröna dramatiska streck i kalendern. Denna gång ”slapp” jag en stor ansvarsroll och ska ”bara” vara reporter.

Katri blev vår chefredaktör och ska leda det vilsna gänget av fjorton nybörjarjournalister i hamn. På luciadagen lämnar vi in tidningen för tryck. Då kanske jag kan andas igen.

Nu ska min kväll ägnas åt en lång artikel i en gammal DN söndag som jag missat. I mina högtalare spelas Jonathan Johansson och Markus Krunegård. Trevlig tisdag!

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

