Inskrubbad mot ett gympasalsgolv

Det kommer stora nyheter nu.

Jag har skrubbat mitt knä. Eller ja. Det är blått av ont och kämpaglöd. Knät har spelat innebandy och skrikit för att skrämma motståndare. Det hann också med att krocka med ett annat knä innan den gav upp för dagen. Nu är knät en liten sorglig historia som bringar fram de dåligare sidorna av mig själv. De där självömkande sidorna och treåring-som-vill-visa-sitt-blåmärke-för-alla-tendensen. Fast det är lite skönt. Att det inte bara huvudet som ärras och får erfarenheter inristade i sig. Även min kropp får Molkom in-ärrat. Bendelen får dessa erfarenheter inskrubbade mot ett gympasalsgolv. Är det kanske en gnutta fint?

Och ja, jag vet att mina pyjamasbyxor är episka.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

