Det är en måndag

Och det är fortfarande november. Och jag kan fortfarande inte fatta det. Det är så sjukt mörkt om eftermiddagarna att jag bränner ner mina ljus så fort och så vårdslöst. Allt för att skydda den lille kroppen mot det värsta av hösten och det mörka. Men det är ganska fint också. Min helg har varit lugn och bokfylld. Och det bor fina människor i samma korridor som mig och i hus alldeles bredvid. Vet liksom inte hur jag ska kunna existera utan all denna kärlek nära inpå när detta året är slut.

Och hur det har sett ut, fredagen, lördagen, söndagen. Det är såhär:

I fredags avslutade kultur och samkvämskommittéen sitt första instagramhashtags-tema. Ni vet man måste ju engagera sig här i Molkom och jag har hamnat i en kulturkommitté. Prima! Vårt första tema var lycka och ni hittar våra foton under #molkomlycka om ni är intresserade. Min kandelaber och mina och Linéas kakor spred myyyyyyz i Molkommörkret. Sen så tog inte alla goda kakor slut. Så vi tog helt enkelt med oss kandelabern och kakorna och gick till våra fellow elevhem. Där drog vi oss graciöst genom korridorerna och sjöng de vackraste luciasånger vi kunde komma på och knackade aggressivt på alla dörrar vi hittade. Så bjöd vi på en kaka eller två. Är vi inte de snällaste ni vet?

I helgen har jag läst i en himla jädrans massa böcker. Är uppe i sex stycken samtidigt nu. Nästan alla är bäst. De här mest.

Vi fick läskabstinens på lördagskvällen, så Maurits och jag gick på Coop och blev lite upprörda.

FÖR MAN SKA SLUTA PRODUCERA LÄSK PÅ GLASFLASKA. Det mysigaste ever jö. Tyckte detta var himmelens sorgligt.

Söndagen firade vi med att göra amerikanska pannkakor.

Och här ser ni mitt bästa köp från loppissommaren 2013: 5 tallrikar som är dunderfina. Funna utanför Hemse! Och ni vet ju att gotländska tallrikar äro de bästa.

Vi högg in på berget medans vi såg braiga Erin Brockovich. Sådär lagom journalistgräv-inspiration inför kommande tidnings-makar-veckor.

Och nu har det hunnit blivit arbetsvecka igen:

Vi läser och kommenterar varandras texter från fredagens rättegång. Kul på hjul.

Och i posten låg ett bra paket i dag. De sista texterna av Kristian Gidlund samlade i en nyutgåva av ”I kroppen min”. Så fin så det gör ont. Och då har jag inte ens börjat läsa.

Imorgon är det tisdag. Då kanske jag skriver igen. Ni får ha det fint.

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

