Några novemberdagar

Tänk att det blivit november! Alltså låt mig avlida för en stund… Försöker peppa upp denna sorgsna hemska månad med att lyssna på mustiga jullåtar och locka mig själv med att man faktiskt får äta fyra kiwisar på rad bara för att det är så mörkt ute. Dessutom har jag plöjt allt av värde på svtplay. Några hela program och några man bara behövde några enstaka minuter av för att få i sig det hela budskapet. Älskar detta playsamhälle alltså.

Men, i de ickeisolerade stunderna så sysslar vi multijournalister med brottsjournalistik och kommunaljournalistik för tillfället. Min närvaro har därför varit i Karlstad under tre dagar.

Vi åkte mot den värmländska huvudstaden på en frostig måndagsmorgon för att lära oss om hur vår lille land styrs.

Och blev så mätta på människor och ljud att Linéa styrde vår kosa mot Karlstads Domkyrka.

Så där satt vi och var (lite) tysta och sjöng en och annan halleluja-melodi.

På vägen ut blev jag så glad över att Svenska Kyrkan faktiskt är på väg mot ett modernt samhälle. Kollekt direkt i bankomat!

Sen sov och busade vi hos familjen Segall. Likt de tolvåringar vi egentligen är där innerst inne.

I tisdags skulle vi leta i diarier och jag skulle hamna på Landstinget och Landstingshuset. Men jag hamnade lite fel och fick lusläsa busskartan och promenera i höstrusk.

Men jag blev rikt belönad när jag hittat rätt. En bubbla med ögonfrans!

Och så bläddrade jag i post och handlingar.

Så strosade jag genom Karlstad för att läsa en bit på biblioteket.

Gick förbi en fin klänning.

Fikade och jämförde naglar.

Idag började dagen på biblioteket med en Alfons-saga på teckenspråk.

Och en promenad mot dagens lektionssal innan vi skolade oss och åkte hem till Molkom.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

