Khaleesi med vänner

Igår kväll ställde vi till med maskeradkalas här i Molkom. Det blir ju som så när ingen är kvar på skolan under lovet då halloweenfestligheter äger rum. Så istället tog vi på oss våra allra bästa kostymer igår. Jag hade länge peppat inför detta evenemang och kanske till och med hotat människor att dyka upp utan utklädnad… Ja, för detta stycke Karin är utklädnad något heligt. Tidigt hade jag kommit fram till att moi skulle agera drakarnas moder: Daenerys Targaryen från Game of Thrones. Så efter en grundande pasta med champinjoner så inleddes förvandlingen på mitt kära elevhem Västan. Mina ögonbryn blev längre, bredare och mörkare. Mitt hår försökte bli vitt, men liknade mer den gråa färgskalan. Och under morgonen hade jag till och med byggt en bur till mina drakar. Ja, kvistarna var till och med importerade från Jämtland. Mina vänner var både Beckham, Kleopatra, Cowgirl, ”Läskig man med mask” (x2) och James Bond.

Under morgonen lekte jag dagis och knöt samman kvistar på ett tvivelaktigt sätt.

För att sedan förvandla mig själv till Khaleesi och pinnarna till drakbur.

Resten av kvällen, den blev lite såhär:

 

Khaleesi med vänner from Karin Jonsson on Vimeo.

(Musik: ”Laura Palmer” – Bastille)

 

Det här inlägget postades i Karins Tub-tips (youtube-klipp). Bokmärk permalänken.

Kommentera

