Sista jämtlandstimmar och en jättekonstig resa

I några dygn var min vy likt denna. Jag fick andas jämtlandsluft och spana ut över ägor och kramas med systrar.

Men mest hängde jag men denne underbare man. Det är en sån fin relation. Jag ger kommando om att han ska komma till mig och sedan tvångsgosas vi. Sådant måste man ta till om man ska klara sig i två månader utan Kanel-gos.

Vi firade liten Kerstin i förväg. Av mig fick hon en portabel fest: en nallebjörn med solbrillor som spelar fet musik. Och ibland min schizofrena musiksmak: Rod Stewart.

Jag hade lovat Margit att vi skulle baka bullar, så det gjorde vi de näst sista timmarna av min Jämtlandsvistelse.

De allra sista jämtlandstimmarna spenderade jag med mitt högstadiegäng. Som sig bör så åt vi tacos och bakade kladdkaka. Och spelade TP. Fina Madde, Amanda och Malin. Vi har kännt varandra i typ femton år. Det är lite sjukt det.

Och imorse passerade jag Gävle på min tågresa söderut.

Jag läste en och annan rad och sov en och annan minut.

Och nu befinner jag mig i huvudstaden för att gå på balett och teater i en helg. Ni vet, en sådan där jättekonstig resa som jag gör för mig själv, helt själv. Utan sällskap och störningsmoment.

Men nu måste jag ila. Ska äta pasta innan det blir premiär för Svansjön på Operan. Ciao!

 

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

