Men livet då:

Vi firade Maurits hejdundrande 20-årsdag i Karlstad.

Så träffade jag en söt syster som upptäckte mitt nya mobilskal i samma ögonblick som denna bild togs.

Så gjorde vi Louvren osäkert.

Spanade ut över guldiga väggar och målningar i tak.

Vi insåg snabbt att maten var inget att hänga i granen i den franska huvudstaden.

Så vi satsade på säkra kort. Som serverade personliga drickor.

Sen så hittade ju jag min nya favoritplats.

Var så himla pepp på det.

Sen hittade jag en mindre trevlig text i guideboken (!!!).

Satte mig på en balkong och njöt av lite franska avgaser och stjärnhimlar.

Medans Margit hälsade rymdskt.

Så for vi hemöver.

Och jag firade min väntetimma i Stockholm med en Vapiano-pasta.

Jag fick ett trevligt mail.

Och Maurits ritade en vacker bild av Västan-crew.

Så jobbade vi nästan ihjäl oss med magasinet.

Någon blev bläcktatuerad.

Och vi gick på regnpromenad genom Molkom. Se så söt blöt-katt-grupp vi är!

Denna layoutansvariga nuna höll på att stressa sönder.

Och samma nuna opererade en lite bökig nageltrångs-tå.

Så skrev jag högskoleprov och körde genom Sverige och natten för att landa hos min lilla kusin Anna som numer är Östersundsbo.

Jag träffade Tove och gick på bästa loppisen i hela Östersund.

Där sålde de till exempel fjälluft på burk.

På kvällen hamnade jag i Optand hos Carro i hennes helt fantastiskt underbara torp. Där fanns också en Joel och en hemskt gosig Rottweiler vid namn Bubben. Så bra kväll.

Jag och Anna tog en morgonpromenad innan jag träffade så många fina vänner man hinner med på en dag.

Två bra människor som gör tomatsoppa: Clara och Frida.

Sen kom jag hem till Kälarne för att snabbt köra en vända till Hammarstrand och klippa mig och sedan till Sundsvall för att hämta hem familjen.

De hade varit på Gotland!

Men nu är jag hemma! I nästan ett dygn till stannar jag. Sedan bär det av igen. Ingen rast ingen ro.

Sen så har vi ju hunnit fira en liten Kerstin i förväg. Hela arton satans år blir hon!

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

