Om en fin PR-bluff

I veckorna har media uppmärksammat butiken ”Miss Skinny” som ämnade att öppna i Stockholm. De skulle endast sälja storleken zero, xxs eller 32 i svenska mått mätt. Det blev debattämne på diverse nätverk och ledningen kritiserades hårt. Då avslöjades att Miss Skinny var en PR-bluff av ätstörningsföreningen ”Frisk & Fri”.

Jag tycker det är himla bra att vi uppmärksammar dessa frågor och tar det på allvar. Dock borde vi kanske se att dessa värderingar Miss Skinny gick ut med inte skiljer sig från de andra klädföretag vi nyttjar.

Detta är dock ett steg i rätt riktning och det är väl självklart att modeindustrin ska dömas efter den märkning Frisk & Fri tillämpat: ”För sannare skönhet”. Som en fairtrade-märkning.

Deras hemsida.

 

Annonser
Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s