MVH hon som önskar sig lite humor att bita i

Jag är lite arg. Inte så att det bubblar och fräser utan mer arg-besviken och suckande. För vi i vårt fina elevhem hamnade framför filmen ”No strings attached” för någon dag sedan. ”Mys!” tänker ni kanske? Men med många timmars filmtittande i mitt erfarenhetsbagage så kröp det i mig. Filmen är inte dåligast i världen. MEN! Den spelar på så uråldriga fördomar och roller att grottmänniskor skulle skratta åt samma skämt. För herr Aston Kutcher, som innehar huvudrollen, spelar ALLTID samma kille. Och den killen vill jag spy på. ”No strings attached” berättar om en ”känslosamtr handikappad tjej” (Natalie Portman) och ”kille med känslor” och handling + slut som man kan lista ut på två röda.

Jag blir så besviken på filmer som denna. Min hjärna ska å ena sidan få slappna av framför ett dramatiskt verk av rörliga bilder men å andra sidan stimulera samma huvuddel.

Kära Hollywood, jag är varken hjärndöd eller grottmänniska.

Med vänlig hälsning,

Hon som önskar sig lite humor att bita i.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

